...- To wykonanie przeszło moje najśmielsze oczekiwania - przyznaje kompozytor. - Początkowo zaszokowany byłem szybkim tempem, bałem się, czy do końca go wytrzymają. Ale jednak udało się i była to świtna wizja "Orawy". Ten koncert był dla mnie wspaniałym przeżyciem - podkreśla Wojciech Kilar. ...
Dziennik Polski 12 listopada 2005

...Dwie szacowne a zasłużone instytucje...: Polskie Wydawnictwo Muzyczne... i Polskie Radio... postanowiły... uczcić nowym Festiwalem Muzyki Polskiej [swój jubileusz]. Data nasuwa się sama - okolice święta Niepodległośći; miejsce także oczywiste: Kraków, dwana stolica, któa do dziś jest miejscem głównej siedziby PWM. Festiwal, który ma sie odbywać co roku, będzie łączył muzykę róznych epok: od renesansu i baroku poprzez romantyzm po utwory najnowsze, także najmłodszego pokolenia kompozytorów. ...
Polityka 12 listopada 2005

...Lindberg reprezentuje nie tylko wirtuozerię najwyższej klasy - Koncert puzonowy Kazimierza Serockiego był bez skazy - ale także swobodny styl bycia na estradzie. Wśród publiczności zdecydowanie dominowała młodzież, jak sądzę przyciągnięta nazwiskiem Kilara na afiszu. Kiedy Lindberg wbiegł na estradę w swetrze i pogodnie uśmiechnięty, temperatura już się podniosła o kilka kresek, a po wykonaniu jego kompozycji "Helikon Wasp" skoczyła gwałtownie w górę, jak na koncercie rockowym. ...
Dziennik Polski 14 listopada 2005

...Kompozytor przyznał się, że granie i dyrygowanie sprawia mu frajdę. - Chętnie zadyrygowałbym utowrem Mozarta. Najbardziej jednak lubię pracę z chórem, bo chór to najpiękniejszy instrument na świecie - mówił. - Granie na fortepianie także daje mi radość. Mam nadzieję, że napiszę dla Kronos Quartet kwintet i sam z nimi zagram na fortepianie. ...
Dziennik Polski 14 listopada 2005

...Prowadzący wykonanie "Polskiego Requiem" Tadeusz Strugała zbudował swą kreację dwupoziomowo. Poziom perwszy to owa przyziemna fizyczność dyrygenckiego rzemiosłą - sprawna i bezbłędna, poziom drugi: zrealizowanie własnej koncepcji interpretacyjnej, nadanie dziełu czytelnej formy i wydobycie tego wszystkiego, co między nutami i między dźwiękami a słowami. Całość złożyła się pod jego batutą imponująco z udziałem kwartetu solistów, którzy tworzyli: Ingrid Haubold - sopran, Monika Ledzion - mezzosopran, Ryszard Minkiewicz - tenor i Piotr Nowacki - bas, chóru Filharmonii Krakowskiej przygotowanego przez Jacka Mentla oraz orkiestry Sinfonia Varsovia, która w zależności od repertuaru raz bywa mniejsza i kameralna, to znów - jak w Requiem - symfonicznie rozbudowana, ale prwaiwe zawsze znakomita. ...
Dziennik Polski 15 listopada 2005

...I Festiwal Muzyki Polskiej zakończył się sukcesem. Polskie Wydawnictwo Muzyczne stworzyło nie tylko impreze bogatą w znakomite muzyczne prezentacje, ale będącą też nadzwyczajnym wydarzeniem na mapie muzycznego Krakowa. W chwili gdy nasze instytucje kultury stronią od muzyki polskiej, festiwal ten narodową sztukę przypomina, pielęgnuje, ale nawet rodzi. Bo obok dzieł dawnych mistrzów czy odkrywanych na nowo skarbów muzyki osiemnastowiecznej mieliśmy też muzykę nowszą, a nawet prawykonania XXI wieku (wszystko to zwykle w najlepszych interpretacjach). ...
Gazeta Wyborcza 15 listopada 2005

...To byo wydarzenie. Zorganizowany współnym wysiłkiem wielu instytucji Festiwal pozostawił dobre wrażenie. Warto wspomnieć o licznych imprezach towarzyszących - wystawach, seminariach, spotkaniach z kompozytorami. ...
Tygodnik Powszechny 27 listopada 2005

www.klassik.com

...Kraków, polska metropolia kulturalna jest bogatsza o nowe wydarzenie. Kraków ma nowy festiwal muzyczny, a jego pierwsza edycja, która odbyła się w dniach do 9 do 13 listopada okazała się sukcesem... Znakomicie przygotowany program festiwalu prezentować miał przede wszystkim polską muzykę XX i XXI wieku... Podróz do Krakowa zawsze się opłaca, a szczególnie na taki festiwal.

     
NEWSLETTER


designed by Karolina Grzywnowicz