"Najbardziej spektakularne były w tym nurcie koncerty inauguracyjny i finałowy."

(Anna Woźniakowska, "Odkrywanie muzyki polskiej" w: „Ruch Muzyczny", nr 18/2012)

 

"Festiwalowi towarzyszył, podobnie jak w ubiegłych latach, międzynarodowy kurs wokalny pod kierunkiem Heleny Łazarskiej. Był on poświęcony interpretacji pieśni, które uczestnicy wykonali z wielkim zaangażowaniem i niemałym znawstwem na specjalnym koncercie."

(Anna Woźniakowska o koncercie w dn. 14 lipca, w: „Ruch Muzyczny", nr 18/2012)

 

„Trzeba przyznać, że program wieczoru został znakomicie skomponowany. Falowanie emocji, napięć, ciągłe zmiany charakteru i świetne wyczucie stylu w interpretacji nie pozwoliły nudzić się publiczności, która w wielkim skupieniu wysłuchała całego, trwającego ponad półtorej godziny (bez przerwy!) koncertu."

(Marta Polańska, „Motion Trio, czyli nie tylko Chopin", w: PolskaMuza.eu)

 

„[Awdiejewa] Wzbudziła uznanie błyskotliwą techniką i bogatym dźwiękiem"

(Anna Woźniakowska o koncercie w dn. 15 lipca, w: „Ruch Muzyczny", nr 18/2012)

 

„Z tym szerokim spektrum emocjonalnych odcieni przyszło się zmierzyć nie byle jakiemu tandemowi Kryger-Kozieł. Duet wyszedł z walki jak najbardziej zwycięsko − artyści z wyczuciem oddali zarówno ogrom dramatycznego ładunku, jak i humor − czy nawet pikanterię − zawarte w prezentowanych mini-narracjach. Urzekał przede wszystkim elastyczny i podatny na niuansowanie głos solistki, o ciepłym i soczystym brzmieniu."

(Anna Al-Araj, „Dyskretnie i ze smakiem", w: PolskaMuza.eu)

 

„Najmocniejszym akordem recitalu okazał się, zagrany jako jeden z dwóch bisów, Krakowiak fantastyczny Ignacego Jana Paderewskiego. Pianistka wykonała dzieło z właściwą sobie wirtuozerią, temperamentem i rozmachem zachwycając szczególnie krakowską część gorąco ją oklaskującej publiczności. Rozbudziła tą interpretacją apetyt krakowskich melomanów, do których ma powrócić z koncertem już we wrześniu."

(Marta Polańska, „Yulianna Avdeeva – elegancka i romantyczna", w: PolskaMuza.eu)

 

„Siedem ballad mocno zróżnicowanych w charakterze, świetnie oddających nastrój i dramatyzm tekstu, piekielnie trudnych wokalnie, znalazło w parze polskich artystów odtwórców wręcz idealnych. To był kolejny artystyczny szczyt imprezy."

(Anna Woźniakowska o koncercie w dn. 15 lipca, w: „Ruch Muzyczny", nr 18/2012)

 

 

„Z ciekawością i przyjemnością oglądaliśmy wdzięczną XVIII-wieczną ramotkę Jana Dawida Hollanda Agatka, czyli przyjazd pana, wykonaną z wielkim zaangażowaniem przez studentów Akademii Muzycznej z Wrocławia."

(Anna Woźniakowska o koncercie w dn. 16 lipca, w: „Ruch Muzyczny", nr 18/2012)

 

„Po ostatnim utworze wybuchły gromkie brawa publiczności, która tego wieczoru dopisała i wypełniła niemal całą salę Akademii Muzycznej. Z czystym sumieniem można stwierdzić, że był to naprawdę bardzo wartościowy koncert.

(Anna Weber, „Różnorodność - pojęcie kluczowe", w: PolskaMuza.eu)


„Dla mnie jednak finałem festiwalu mógłby być koncert z dnia poprzedniego, podczas którego Sinfonietta Cracovia pod batutą Roberta Kabary i pianistka Beta Bilińska brawurowo wykonali II Koncert fortepianowy Wojciecha Kilara."

(Tomasz Handzlik o koncercie w dn. 20 lipca, w: „Gazeta Wyborcza" nr z dn 23.07.2012)

 

„Ostatnia część, która w swym charakterze przypominała w swej lekkości Orawę, była czystą, beztroską przyjemnością dla odbiorców i solistki, która „zabawiała się" muzyką. Artystka dbała o każdy szczegół tak bardzo, że kiedy wykonała perliste tremolo w wysokim rejestrze, zdawać się mogło, że to odgłos wysypywania drobnych kryształków cukru na szklaną połać."

(Anna Weber, „Jubileusz w czterech ścianach", w: PolskaMuza.eu)

 

„Delikatność i lapidarny dowcip, z jakim oboje artyści rysowali poszczególne obrazki cyklu Szymanowskiego, prawdziwie romantyczny liryzm i szczerość, którymi Elżbieta Szmytka nasyciła pieśni Karłowicza, na długo pozostaną w pamięci słuchaczy."

(Anna Woźniakowska o koncercie w dn. 21 lipca, w: „Ruch Muzyczny", nr 18/2012)

 

„I jeszcze jeden występ wart zapamiętania: solowy recital Elżbiety Szmytki (...). Przyjemnością i wydarzeniem była więc okazja posłuchania jej w polskim repertuarze (...). A jest czego słuchać, bo nie dość, że Szmytka dysponuje niezwykła, ciepłą barwą sopranu, to jeszcze drzemie w jej głosie porywająca wręcz siła."

(Tomasz Handzlik o koncercie w dn. 21 lipca, w: „Gazeta Wyborcza" nr z dn 23.07.2012)

 

„Krakowska Orkiestra Festiwalowa, Chór Polskiego Radia w Krakowie (przygotowanie Marceli Kolaska) oraz soliści: Wioletta Chodowicz (sopran), Tomasz Kuk (tenor), Adam Kraszewski (baryton), Krzysztof Szumański (bas-baryton), Monika Korybalska (mezzosopran), Andrzej Lampert (tenor) i Sebastian Szumski (baryton) bardzo dobrze wywiązali się ze swych zadań."

(Anna Woźniakowska o koncercie w dn. 21 lipca, w: „Ruch Muzyczny", nr 18/2012)

     
NEWSLETTER


designed by Karolina Grzywnowicz